صفحه اصلی > اداری و پشتیبانی > درآمد ترخیص 

شرح وظایف مسئول درآمد ترخیص بیمارستان امام علی (ع) شهرستان رودان

معرفی:

مسئول واحد درآمد :  جناب آقای جمشید رحیمی

مدرک تحصیلی: کارشناس حسابداری

موقعیت مکانی واحد: طبقه همکف ساختمان بیمارستان ( جهت نمایش نقشه کلیک نمایید )

--------------------------------------------------------------------------------------------

شرح وظايف

واحد ترخيص

·         حاصل زحمات تمامی پرسنل بيمارستان در اين واحد به نقطه پايانی خود می رسد. با همكاری نهايی همكاران اين واحد و محاسبه هزينه ها، بيمار از بيمارستان قابل ترخيص می باشد.

·         فرايندی كه در اين واحد صورت می پذيرد عبارت است از:

·         تحويل پرونده: تحويل پرونده و بررسی آن به لحاظ كامل بودن مدارك و پيوستها

·         كنترل پرونده قبل از ترخيص: محاسبه پرونده توسط كاربران

·         تسويه حساب:‌ صدور فيش پرداختی و برگ خروج

·         كنترل پرونده بعد از ترخيص: بررسي و بازبينی مجدد پرونده جهت كاهش خطا

واحد استرداد وجه

گاهی شرايطی پيش مي آيد كه به دلايل مختلف اعم از ارائه مدارك بيمه بعد از زمان ترخيص، و يا دريافت علی الحساب، مبلغ پرداختی از مبلغ محاسبه شده نهايی بيشتر می شود ، در اين زمان بيمارستان بر خود واجب می داند اقدام به بازگرداندن حق بيمار نمايد. كه بعد از محاسبه مجدد پرونده و تنظيم سند استرداد وجه مبلغ اضافی را به بيمار بر می گرداند.

صندوق

اين واحد وظيفه دريافت مبلغ مربوط به كليه اقدامات ثبت شده از جمله ويزيت، گچ گيری، آزمايشات، راديولوژی، سيتی اسكن، فيزيو تراپی، شنوايی سنجی و... توسط واحد پذيرش را به عهده دارد.

 

 

امتیازدهی